Huntington Beach is all we need!

9 september 2023 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Na een heerlijke nachtrust en douche, lopen we richting het ontbijt buffet. In de tuin naast het zwembad, onder de enorme palmbomen, genieten we van verse meloen, scrambled eggs met een wafel en twee plakken hamburger. Een grote beker vruchtensap erbij en we hebben een prima bodem om de eerste paar uren van vandaag door te komen. De auto sturen we rechtdoor naar de andere kant van de highway, waar er na 2,5 km rijden een grote Walmart supermarkt is te vinden. We willen daar wat drinken en snacks in kopen, als mede brood en beleg voor onderweg. Het is altijd een feest om in deze enorme winkels rond te lopen en alle groot verpakkingen te bekijken. Dit keer zien we enorm veel Halloween spullen liggen. Enkele gang paden liggen vol met de feest attributen en ik word er bijna hebberig van, zoveel leuke spullen zie ik. We weten ons in te houden en kopen wat brood en een pot pindakaas, bananen en aardbeien en wat zoetigheden voor onderweg. Flessen water en uiteraard Cola worden in de kar gelegd en na het afrekenen was ik bij de kraan in de toilet ruimte even de verse aardbeien schoon.

De boodschappen laden we in de auto waarna we rustig terug rijden naar de kust. Bij Huntington Beach zetten we de auto in een parkeergarage tegenover de zee en lopen weer op ons gemak richting de pier. Het is zaterdag en het ziet er druk uit. Er zijn volop evenementen op het strand, de zee, de pier en in de winkelstraat tegenover de pier. Er is een Hawaïaanse braderie en beneden aan de rand van het strand is er een voorstelling Hawaïaanse dansen. Een groep muzikanten verzorgd Polynesische muziek waarop een groep dames enorm met hun kont en buik staan te schudden op het podium. De traditionele dansen zijn prachtig om te zien en zorgen voor een enorme gave sfeer. Op de achtergrond zien we de enorme golven omslaan en diverse surfers proberen de golven te berijden met hun board. Ik heb hier zelf een paar jaar geleden met Sasha gesurfd en ik weet dat het erg lastig is hier. De golven zijn mega hoog en sterk en wij hebben toen een uur lang over de bodem gerold in plaats van er boven gesurfd. Dit weekend zijn de US open surf kampioenschappen en we zien de ervaren surfers hun truuks doen op de golven. Op het strand worden ze door een vakkundige jury gevolgd en er staat een grote tent waar iemand met een microfoon verslag doet van de wedstrijd. Op de achtergrond de nodige rockmuziek. Ondanks het enthousiaste commentaar en het gitaargeluid dat door de speakers schalt, hoor je het grommen en donderen van de enorme golven, die soms wel vier meter boven de hoofden van de surfers uitsteken. Heel erg gaaf om naar te kijken en te luisteren.

Na het spektakel in de zee lopen we de winkelstraat door en raken we elkaar even kwijt. Elske ziet overal mooie plaatjes en wandelt en schiet met haar camera overal tussendoor en ik loop enkele winkels binnen voor nieuwe souvenirs. Voornamelijk nieuwe t-shirts worden er gescoord. Gelukkig is het een enkele straat en komen we elkaar uiteindelijk weer tegen. Samen lopen we door de straat en zuigen we alle geweldige indrukken van Huntington Beach tot ons. Dit is zooooo’n geweldige plek. Hier voel je het ultieme Californië gevoel. Vrijheid, creativiteit, sportiviteit. En we zijn telkens weer enthousiast als we de diverse geweldige vormgeving zien in de logo’s van de winkels, de diverse restaurants, de kleding, en de twintig Volkswagen surf bussen die hier op een rij geparkeerd staan. Alle bussen zien er even geweldig uit en hebben allemaal hun eigen thema. Smullend loop ik overal langs en neem ik het tot me. Tevreden lopen we rond 14 uur weer terug naar de auto om onze trip naar Palm Springs in te zetten.

Vanaf de kust rijden we over de Highway richting de bergen van Los Angeles. De trip duurt zo’n twee uur maar eerst maken we nog even een korte stop in Santa Ana. Ons hotel zat ook in dit gedeelte van de stad, maar nu zijn we aan de andere kant van dit deel om wat foto’s te maken van muur schilderingen en de omgeving. Voor een paar dollar zetten we de auto op een pleintje en lopen we langs wat Mexicaanse kunstwerken. Hier en daar staat er een ruige graffiti, maar de grote kunstwerken zien er vaak super uit. Op de hoek van de straat verderop zijn diverse winkels met veel Mexicaanse troep, maar ook een paar hippe winkels zoals een Stussy kleding winkel. Het dure surf-skate merk is ook hier te duur, maar een leuke stop voor nu. Na wat foto’s te hebben gemaakt, stappen we weer in de auto en rijden we niet heel veel later de stad uit richting de bergen. De trip duurt twee uur en ondertussen is het alweer donker geworden, als we in de verte de lampjes zien branden van Palm Springs. Via de hoofdstraat rijden we de kleine stad binnen en genieten we wederom van de gezellige aanblik van downtown Palm Spring. Het is zaterdagavond en dus gezellig druk in de vele restaurants en winkeltjes. Toch rijden we direct door naar ons hotel om op tijd naar bed te gaan, want van al die indrukken zijn we behoorlijk moe geworden. Rond half tien vallen we heerlijk in slaap.

1. Ria Koreman:
    11 september 2023
    Heerlijk om te lezen, wil ook naar zo'n supermarkt, geweldig. Die foto van die jongen bovenop die golven, spectaculair. TOP. Dat zou wat voor Sasha zijn. Nou schatten veel plezier en verheug me alweer op de volgende. XXX
  2. Henk Spijker:
    11 september 2023
    Had je nu ook niet de wil om mee te gaan dansen of op een gitaar te gaan spelen. Geweldig toch.
  3. Dineke:
    11 september 2023
    Gave foto’s en veel te beleven daar! 👍
  4. Joke & Henny:
    12 september 2023
    Geweldig om jullie te volgen….proef de sfeer gewoon..en de mood.. veel plezier verder!
  5. Floor:
    13 september 2023
    Wat een mooie foto’s en hoe vet dat jullie gewoon in de stüssy winkel zijn geweest op dag 2😍