Lange rit door de woestijn

11 september 2023 - Wickenburg, Arizona, Verenigde Staten

Wat was dat een lekkere overnachting plek zeg! Frank de eigenaar verhuurt zijn huis in Yucca valley via Airbnb en in zijn huis kan hij vier stellen kwijt. Er is een enorme grote woonkeuken die je mag gebruiken met alles erop en er aan en een gezellige tuin met jacuzzi. Voordat we de vorige avond gingen slapen hebben we nog even kennis gemaakt met een Nederlands stel uit Deventer en waarmee we nog wat Amerikaanse reiservaringen uit konden wisselen. Gezellig.

Vandaag hebben we de langste trip van de vakantie in het vooruitzicht. Een vier uur durende trip van Yucca valley naar Wickenburg in Arizona. Voordat we Yucca valley verlaten gaan we nog een paar dingen bekijken hier, maar eerst naar de Wallmart om boodschappen te doen voor het ontbijt. Stevig brood kennen ze hier helaas niet. Het is allemaal wat zacht en sompig, maar met een pot pindakaas, pot jam, wat plakjes verpakte kaas en een komkommer komen we een heel eind. Een fles sap erbij en we zijn compleet voor de start van de dag. In de Wallmart hebben we nog even FaceTime contact met Sasha. Het is bij ons negen uur vroeger, dus contact op die manier is het meest praktisch in de ochtend. Sasha herkend uiteraard veel als we met de video verbinding door de supermarkt lopen, omdat ze een jaar in Texas heeft gewoond. Na het korte gesprek nemen we de boodschappen mee naar buiten en bij de auto smeren we ons ontbijtje. We rijden met de auto een stukje terug de 29 Palm street highway over richting een coole winkel: de Hoodoo. Ik ben hier tweemaal eerder geweest en de eigenaar verkoopt gave elpees en accessoires, waaronder hele mooi tiki bekers. En in die laatste ben ik wel geïnteresseerd. Maar ik heb pech, want de winkel blijkt enkel in het weekend open te zijn. Naast de Hoodoo zit een antique winkel en dus doen we daar nog een rondje voordat we verder rijden naar de Beauty Bubble. Dit is een kapperswinkel met museum vol jaren vijftig kapper spullen. Zodra we binnen lopen hebben we meteen een grote smile op ons gezicht; wat een gave sfeer zeg. Overal posters van bekende rock roll sterren met kuif of suikerspin kapsel en heel veel, nee echt heel erg veel doosjes, flesjes, zakjes, rolletjes, föhnen, haardrogers, kammen, borstels. En alles even netjes opgestapeld en tentoongesteld. Een enorm rock & roll sfeertje met lekkere jaren vijftig muziek. De dame die hier werkt heeft zelf roze Barbie haar en een jaren vijftig uiterlijk. Ze  verteld ons dat het in veertig jaar tijd door de eigenaar bij elkaar gespaard is. Dat geloven we direct want het is echt veel. Maar heel erg leuk om te zien.

Er omheen zitten nog wat andere vreemde kunst winkeltjes en na het laatste winkeltje zetten we onze reis in richting Wickenburg in Arizona. De lange weg bestaat voor het grootste deel uit één lange rechte weg dwars door de woestijn en wordt, na anderhalf uur crème kleurig zand met hier en daar een groene kleine struik, zelfs voor ons wat saai. Hier en daar stoppen we nog voor een foto van een verlaten huisje, maar het grootste deel vermaken we ons met een flesje drinken en wat zoetigheden in de auto. Vanaf het vertrek in Yucca valley, zien we wel de Fahrenheit meter omhoog stijgen. We starten met 75 Fahrenheit en eindigen na vier uur met ruim 100 Fahrenheit. Vertaald betekend dat dus van 25 graden naar ruim 40 graden. En dat voelen we ook als we rond half zes uitstappen bij ons hotel. Heerlijk.

De incheck is weer snel voor mekaar en na onze spullen te hebben geïnstalleerd rijden we nog even terug naar het historisch gedeelte van de stad Wickenburg. Het is er gezellig en heel erg netjes onderhouden allemaal. De diverse cowboyhuizen zijn opgeknapt en er zijn veel muurschilderingen en beelden van cowboys en een enkele van een Native American oftewel een Indiaan.

Het is maandag avond en het is enorm stil in het dorpje. De winkels maar ook de meeste restaurants zijn gesloten helaas. Misschien dat we morgen ochtend nog even gaan kijken. Voor nu rijden we naar de Taco bell, waar we een goedkoop diner scoren. De dag is weer voorbij gevlogen.

1. Henk Spijker:
    12 september 2023
    Geweldig zo'n kapperswinkel. Is het een andere warmte als bij ons?
  2. Ria Koreman:
    12 september 2023
    Elske is het uit te houden voor je met die warmte? zonde dat de winkels gesloten zijn. Is het tanken daar goedkoop of heb je nog niet getankt. Is dat leuk he zo'n kappers zaak met al die oude spullen. Dat hebben wij toevallig ook gezien in het museum oude schuur Met Paul en Roza, zoveel bekende spullen. Dikke kus en voorzichtig lieverds. XXX
  3. Joke van Zeeland:
    12 september 2023
    Het lijkt me geweldig om te zien.Al die winkeltjes uit mijn tijd.
    Leuke foto’s Elske.Miste alleen zo’n leuk winkeltje 😥😂
  4. Jorrit:
    13 september 2023
    Wat een vreselijk saai verhaal, met verschrikkelijke boring foto’s….geniet ze lieverds..#benhelemaalweljaloers😳🤣🤣😍
  5. Floor:
    14 september 2023
    Heerlijk om jullie verhalen in de trein te lezen, klinkt weer super leuk allemaal😍